ul. Barbary 25a, 40-053 Katowice

Zbiórki publiczne

NUMER ZBIÓRKI PUBLICZNEJ: 2014/888/OR

Druhno! Druhu! Akcja ofiarności publicznej to doskonały sposób na finansowanie harcerskiej działalności. Podczas takich wydarzeń Twoi podopieczni kształtują postawy przedsiębiorczości, współpracy oraz szacunku do pieniędzy. Zapoznaj się z poniższymi informacjami, aby sprawnie przeprowadzić akcję ofiarności publicznej. 

Chęć organizacji zbiórki publicznej każdorazowo zgłoś nam mailowo na adres [email protected] na minimum 7 dni przed planowaną akcją. Zgłoszenie musi zawierać następujące informacje:  

Datę akcji
Miejsce, gdzie odbędzie się akcja
Formę akcji
Liczbę wszystkich zaangażowanych osób
Imię i nazwisko pełnoletniego opiekuna podczas akcji (osoba odpowiedzialna

Organizując zbiórkę publiczną pamiętaj o następujących zasadach:

Wszyscy uczestnicy zbiórki muszą obowiązkowo posiadać wypełnione identyfikatory. 
Pieniądze zbieramy do puszek. Puszki wykorzystywane podczas akcji muszą być zaplombowane i oklejone etykietą z celem zbiórki publicznej. Hufiec posiada zgłoszoną w MSWiA zbiórkę publiczną prowadzoną na cele statutowe i wypoczynek letni dzieci i młodzieży. 
Jeśli teren, na którym odbędzie się akcja jest prywatny na wszystkie działania związane z akcją należy posiadać zgodę jego właściciela lub zarządcy. Rozstawiając jakąkolwiek infrastrukturę ruchomą (namiot, stół, potykacz itd.) na terenie publicznym musi zostać powiadomiony zarządca a jego ewentualna zgoda dostarczona do zespołu finansowego Hufca. 
Pamiętaj, że akcja ofiarności publicznej jest również akcją wizerunkową. W czasie jej trwania Ty i Twoi podopieczni reprezentujecie ZHP. Zadbaj o schludny wygląd stoiska i pełne regulaminowe umundurowanie uczestników lub wyróżniający Was harcerski element odzieży. 
Gotowe identyfikatory, etykiety informacyjne na puszkę i protokoły przeliczenia pieniędzy dostępne są bezpłatnie w pokoju instruktorskim w siedzibie Hufca. Wzory do samodzielnego wydruku znajdziesz poniżej. 

Po akcji ofiarności publicznej należy ją rozliczyć: 

Osoba odpowiedzialna ma obowiązek rozliczyć się do 14 dni po zakończonej akcji (chyba, że ustalisz inny termin rozliczenia z członkiem zespołu finansowego odpowiedzialnym za Hufcową Zbiórkę Publiczną), wpłacając zebraną kwotę do kasy hufca na podstawie wypełnionego protokół przeliczenia pieniędzy. Protokół musi być wypełniony w min. dwóch egzemplarzach (Jeden dla księgowości hufca, drugi dla księgowości chorągwi) Gotówkę rozmień na większe nominały od 50 PLN w górę. Drobne pieniądze i monety w dużych ilościach nie będą przyjmowane, ponieważ są problematyczne w użyciu.   

Masz pytania? Służymy pomocą! 

Na każdym etapie akcji ofiarności publicznej zespół finansowy Hufca Katowice jest do Twojej dyspozycji. Chętnie podpowiemy, gdzie i kiedy można przeprowadzić akcję lub w jakiej formie ją zaplanować. Chcesz skonsultować swój pomysł lub po prostu zadać nam pytanie? Napisz maila na adres [email protected] 
 

Nasi darczyńcy